Volg Sony Nederland

Nieuwe Sony BRAVIA commercial vult leegstaand casino met 4000 glitterballonnen

Persbericht   •   sep 22, 2016 09:00 CEST

Meer dan 1500 kg gekleurde glitter gebruikt tijdens productie commercial voor BRAVIA 4K HDR Tv’s

  • In de commercial staat de detailweergave en de kleurechtheid van Sony’s nieuwe BRAVIA 4K HDR Tv’s centraal
  • Een verlaten pand komt tot leven, witte ballonnen zorgen voor een veelkleurige glitterexplosie
  • Om de kleurexplosies in beeld te brengen is gebruik gemaakt van drones en vanuit de hand gefilmd
  • Voor de soundtrack werd de Britse singer-songwriter Tom Odell gevraagd een cover te maken van Cyndi Laupers bekende nummer ‘True Colours’

Vandaag heeft Sony een nieuwe reclamecampagne gelanceerd waarin de beeldkwaliteit van de nieuwe serie Sony BRAVIA 4K HDR Tv’s tot uitdrukking komt. Deze productie van de Amerikaanse regisseur Andre Stringer is samenwerking met DDB Berlin en Adam&Eve DDB London opgenomen. Een oud, vervallen casino in Roemenië wordt tot leven gebracht met 4000 ballonnen en ruim 1500 kg glitter.

Aan het begin van de video komt een enkele witte ballon het lege gebouw binnen. Daarna wordt het casino geleidelijk aan gevuld met ballonnen. Voorbijgangers – een straatveger, een vrouw met een hondje – kijken verbaasd toe. Vervolgens barsten alle ballonnen uit elkaar, waardoor het hele casino lijkt te exploderen in een wolk van gekleurd glitter.

Door een combinatie van meerdere opnamemethoden en –hoeken geeft de reclamespot de schoonheid van 4K HDR weer. De witte ballons contrasteren met de kleuren van de glitter, die in een wolkvorm uit het pand vliegen.

Naast de tv-reclame zal de campagne ook in bioscopen, via VOD, digitale kanalen, out-of-home en in winkels te zien zijn. De kernboodschap luidt ‘Nog schitterender. Nog mooier’: een samenvatting van de kleurweergave, het hoge contrast en de details van Sony 4K HDR Tv’s.

De bijbehorende visuals zijn vastgelegd door fotograaf Fabian Oefner. Hij verbond een geluidssensor aan de sluiter van de camera, zodat deze steeds klikte wanneer een ballon uit elkaar barste.

Shuhei Sugihara, Head of Brand and Product Communication van Sony Europa, zegt over de commercial: “Met onze producten, maar ook via onze marketing willen wij inspelen op de nieuwsgierigheid van het publiek.”

De nieuwe tv-reclame vormt een voortzetting op de bekende BRAVIA-spots. Van ballen, konijntjes en bloemblaadjes tot ballonnen vol glitter – Sony maakt keer op keer gebruik van kleuren en visuele schoonheid om zijn reeks tv-toestellen onder de aandacht te brengen. De creatieve regie van deze commercial is gebaseerd op datzelfde idee. De kijkers beleven een echte ervaring wanneer ze deze beelden zien.

Zoals altijd bij Sony was ook voor deze reclame muziek een belangrijk ingrediënt. Sony werkte samen met Tom Odell voor een nieuwe versie van Cyndi Laupers klassieker “True Colours”. Tom Odell: “Ik vind de commercial bijzonder mooi. Ik ben een groot fan van het werk van Andre Stringer (de regisseur), dus ik vond het leuk om mee te doen. 'True Colours' van Cyndi Lauper is een van mijn favoriete nummers. Het was een groot plezier om dit te zingen als begeleiding van deze beelden

Alice Bottaro, Creative Director bij DDB Berlin, zegt: “Het concept voor deze commercial hebben we samen met Adam&Eve DDB in Londen ontwikkeld. De opname heeft vele weken voorbereiding gekost. Glitter is een uitdagend element om mee te werken – te meer daar we al die glanzende deeltjes gedetailleerd in beeld wilden brengen. We hebben geluk gehad met de locatie: als je het filmpje bekijkt, zie je echt hoe dat verlaten casino op kleurrijke wijze tot leven komt.”

Alle nieuwe BRAVIA 4K HDR TV's van Sony – ZD9, XD93/XD94, XD85, XD83, XD80, XD75 en SD80 – bieden een 4K-kijkervaring en verbeteren content van HD-bronnen naar bijna-4K-kwaliteit. Deze Tv’s hebben meer dan acht miljoen pixels voor meer details en een hoogwaardige beeldkwaliteit: meer dan vier keer zoveel detail dan Full HD toont.

De nieuwe Sony BRAVIA 4K HDR TV's zijn High Dynamic Range (HDR)-compatibel en kunnen deze nieuwe videostandaard ontvangen en verwerken. Gecombineerd met 4K Ultra HD-resolutie biedt HDR een volledig nieuwe visuele belevenis met meer detail, kleur en contrast.

Bekijk de nieuwe Sony BRAVIA commercial hier: https://youtu.be/V2xfIGmgCnw

Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 72miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2016. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net