Volg Sony Nederland

Sony lanceert nieuwe commercial voor AF8 BRAVIA OLED-tv

Persbericht   •   apr 10, 2018 10:30 CEST

  • Campagne ter ere van introductie BRAVIA AF8 OLED TV
  • Soundtrack ‘Leave a light on’ van Tom Walker
  • De commercial symboliseert visuele ervaring AF8-serie met contrast tussen donkere nachthemel en het stralende daglicht

Ter gelegenheid van de AF8 introductie lanceert Sony op 7 mei 2018 een wereldwijde reclamecampagne. De commercial is in 4K HDR opgenomen en is geproduceerd door Ben Tricklebank en DDB Berlin. De beelden tonen hoe een donker woud in Nieuw-Zeeland zich ontpopt tot een licht overgoten landschap.

Met luchtopnames vanuit een helikopter wist het productieteam de nachthemel en de natuur van het Nieuw-Zeelandse landschap vast te leggen. Tevens zijn beeldopnamen van bewegende elementen uit de wildernis vanuit de hand geschoten.

Alessandra D’Avino van Sony Europa, zegt: “Sony produceerde al eerder reclamespots die de consument wisten te beroeren. Onze nieuwste commercial bouwt verder op dat succes. We tonen de pure schoonheid van de natuur, precies zoals deze te zien is op de schermen van de Sony BRAVIA OLED AF8-serie.”

Bianca Dordea, Managing Director bij DDB Berlin, licht toe: “We wilden de visuele kracht van de nieuwste BRAVIA-serie laten zien. Het is verrassend hoe ingrijpend het contrast tussen licht en duisternis kan zijn wanneer kleur de nacht binnendringt.Het mooie landschap van Queenstown in Nieuw-Zeeland was de perfecte setting. Het was magisch om te zien hoe het verlichte woud tot leven kwam.”

Tom Walker: “Als een van mijn eerste opdrachten aan de universiteit moest ik een track schrijven voor de stuiterballen reclamespot van Sony BRAVIA. Het is te gek dat mijn single nu echt gebruikt wordt!”

AF8-serie (55” en 65”) BRAVIA OLED 4K HDR TV

De BRAVIA OLED AF8-serie biedt ondersteuning voor 4K HDR (High Dynamic Range). Dit zorgt voor een uitstekend contrast met rijke kleuren mogelijk gemaakt dankzij de 4K HDR Processor X1 Extreme-beeldprocessor. Deze verbetert de kleurnauwkeurigheid, het contrast en de helderheid.

De AF8 is uitgerust met een TRILUMINOS display en is geschikt voor een breed scala aan bronnen dankzij HDR-10, HLG (Hybrid Log Gamma) en Dolby Vision HDR-ondersteuning. De meer dan 8 miljoen pixels zorgen voor indrukwekkende zwarttinten, levendige kleuren, een dynamisch contrast, scherpe beelden en een brede zichthoek.

De AF8 is uitgerust met de Acoustic Surface-geluidstechnologie. Dankzij deze innovatie resoneert het hele scherm mee op de geluidsgolven. Dit resulteert in een realistische reproductie van de geluidsgolven waardoor de perfecte synchronisatie van beeld en geluid ontstaat. Niet alleen aan de voorzijde maar ook aan de zijkanten van het beeldscherm.

Dankzij een discrete voet volgens het One Slate-design concept past de AF8 uitstekend binnen ieder type interieur. Het design is zo ontworpen dat luidsprekers niet zichtbaar zijn. Het vooraanzicht van de TV vormt daardoor een bijzonder fraai geheel. Aan de achterzijde is een krachtig subwoofer opgenomen en kabelmanagementsysteem verwerkt dat kan worden opgevouwen voor wandmontage. De AF8 is uitgerust met het Android TV besturingssysteem van Google. Dit interactieve platform biedt streaming van tv-programma’s, series en films via Google Play, Netflix, Uitzending Gemist, YouTube en andere bronnen.

De pre-order campagne voor de BRAVIA OLED AF8-serie is vanaf nu gestart en vanaf eind april staat deze serie in de winkels.

De AF8-serie is vanaf eind april beschikbaar voor de volgende adviesprijzen:

KD-55AF8 - € 2.900
KD-65AF8 - € 3.900

Tom Walker

Tom Walker – Leave a Light On (Acoustisch): https://SMG.lnk.to/leavealighton_acoustic_Br

Tom Walker – Leave a Light On: https://SMG.lnk.to/Tom_Walker_Leave_A_Light_On_Br

Volg Tom Walker:
https://www.facebook.com/IamTomWalker
https://twitter.com/IamTomWalker
https://www.instagram.com/IamTomWalker

Credits:

Opdrachtgever: Sony Europe

Pan European Consumer Marketing Head: Mikio Nakazawa
Head of Brand and Product Communication: Dongyoon Oh
Head of Creative Strategy: Alessandra D’Avino
Art Director: Richard Small

Agency: DDB Berlin

Managing Director: Bianca Dordea
Executive Creative Director: Gabriel Mattar
Senior Art Director: Alan Dindo, José Gomes
Senior Copywriter: Chiara Chessa, Pedro Lourenco
Account Director: Milica Otasevic
Head of TV: Jens Mecking,
Director: Ben Tricklebank
Production Company: Tempomedia
Postproduction: Electric Theatre Collective

Over DDB

DDB is een creatief bureau met locaties in Berlijn, Düsseldorf, Hamburg en Wolfsburg en met klanten als Volkswagen, Deutsche Telekom, Lufthansa, Sony, Henkel, Unilever, IKEA, STABILO International, Congstar, LIDL enzovoort. DDB maakt deel uit van het DDB Worldwide-netwerk, dat meer dan 200 locaties telt in ruim 90 landen. In 2017 was DDB het succesvolste Duitse agentschap op de Cannes Lions – Festival of Creativity.

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een wereldwijde producent van audio-, video-, game-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met zijn muziek-, beeld-, computerentertainment- en onlinetoepassingen is Sony een pionier op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 76 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2017. Meer informatie op de internationale Sony-website: www.sony.net